marți, august 28, 2012

Morcovi rasi la congelator

Fiindca niciodata nu reuseam sa am morcovi proaspeti si netratati in timpul iernii, am tot cautat sa gasesc o metoda prin care sa ma pot bucura la fiecare masa de aroma dragalasilor morcovei pe care i-am cultivat in micuta noastra gradina si pe care fiica mea i-a udat cu drag in fiecare seara.



Asa ca am adunat 2 kg de morcovi sanatosi si potrivit de mari, i-am spalat, i-am curatat, apoi i-am dat pe mana robotului de bucatarie care mi i-a maruntit exact cat imi trebuia pentru mancaruri.


Intr-o oala am pus la fiert cca 2 litri de apa. Cand clocotele erau in toi am aruncat morcovii si i-am lasat 5 minute sa fiarba . Intre timp am pregatit o oala cu apa rece in care am strecurat multe cuburi de gheata.
Am strecurat repede morcovii si i-am pus sa se scalde in apa rece ca gheata( am facut asta ca sa isi mentina culoarea portocalie si sa nu se innegreasca).
I-am scos din apa, apoi i-am indesat in formele pentru gheata, am turnat putina apa peste ei si i-am pus in congelator cateva ore.

Am extras batoanele din tavite  si le-am pus in pungi la congelator.Simplu, nu? Si foarte eficient sistemul de pastrare. Cand voi face mancare, ii voi dezgheta si ii voi folosi cu incredere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu