sâmbătă, februarie 09, 2013

Cozonac pufos cu rahat si stafide

Multa vreme am ocolit prepararea cozonacilor. Mi se parea ca dureaza mult pana sa ii vezi copti, iar gandul ca trebuie sa-i framanti" pana asuda grinda" imi taia din elanul creator. Asta pana intr-o zi cand mi-am impus sa nu ma mai gandesc la alte detalii, ci doar sa ma imaginez langa o forma aburinda si frumos mirositoare. Si acesta a fost inceputul Nu-l regret. Imi pare rau ca am asteptat atata .


Ingrediente aluat:
1 kg faina de calitate
50 g drojdie
5 galbenusuri
200 g ulei caldut
esenta, sare, zahar vanilat
250 g zahar
 500 ml lapte

Umplutura:
rahat, stafide
Pentru uns:
1 galbenus
2 linguri lapte
susan



Drojdia impreuna cu 2-3 linguri de lapte si 2-3 linguri de faina se lasa la dospit intr-un loc cald.
Galbenusurile se freaca bine cu sare, apoi se adauga drojdia crescuta. restul de lapte caldut.Se toarna peste faina cernuta de cateva ori. Se amesteca pana se omogenizeaza. Se framanta,adaugandu-se treptat ulei caldut. Se  framanta 30 minute. Se lasa la crescut.
Se imparte in doua, apoi fiecare parte in alte doua bucati. Se intinde fiecare foaie pe blatul uns cu ulei, se asaza umplutura, se ruleaza.

 Se impletesc cate doua rulouri. Se lasa 40 minute la crescut.
 Se ung, apoi se coc 40-45 minute.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu